سوله های امریکایی

بسیاری از ما ممکن است سوله های امریکایی را دیده باشیم اما اسم انها را ندانیم .

سوله های امریکایی همان سوله های یو بی ام UBM هستند که با نام اصلی خود در ایران شناخته نشده اند و همه این نوع سوله ها را با نام یو بی ام یا قوسی می شناسند .

سوله های امریکایی در نوع خود می توانند بسیار مفید باشند و سازه های مناسب را پیاده سازی نمایند .

ویژگی جالب این نوع سوله ها هزینه پایین و سرعت بالای نصب می باشد .

جالب است بدانید که این مدل سوله در محل اجرای سوله ساخته می شود . بدین گونه که دستگاه مخصوص این سوله روی تریلی قرار می گیرد و با توجه به محاسبات سوله تنظیم می شود .

سپس ورق های گالوانیره مخصوص وارد این دستگاه می شوند و از طرف دیگر خارج می شوند که هردو این مراحل توسط نیروی انسانی مدیریت می شود .

پس از تولید این ورق ها در محل مورد نظر و به کمک افراد متخصص کنار هم قرار می گیرند و کم کم سازه را تشکیل می دهند . بدین ترتیب سوله به شکل کامل ساخته می شود .

دهانه های سوله هم ، متناسب با نوع استفاده سوله پوشش داده می شوند .

فنداسیون این نوع سوله سبک می باشد و خود سوله نیز بسیار سبک اجرا می شود . پس هزینه های جانبی نیز در این نوع سوله بسیار پایین تر هستند و می توانیم متناسب با پروژه خودمان یک سازه بسیار مناسب داشته باشیم .

معایب سوله امریکایی

سوله های امریکایی در ایران برای برخی سازه ها مجوز لازم را دریافت نمی کنند اما برای سازه هایی که نظام مهندسی مجوز ساخت را صادر می کند بسیار مناسب هستند و هیچگونه مشکلی در این نوع سازه به مرور زمان پیش نخواهد امد چرا که باتوحه به بار منطقه و .. برای سوله دفترچه محاسبات تنظیم می شود و نظام مهندسی باید این دفترچه را تایید نماید .

مشکل بعدی یهداشتی نبودن می باشد البته نه به ان منظور . بدین شکل که برای سوله های حساسی مثل مرغداری مناسب نیستند و نمی توان بخاطر هزینه های کمتر از این نوع سوله استفاده کرد .